fredag 10 april 2009

Bufféer i Malmö

Vill du äta LCHF i Malmö? Då kan jag rekommedera följande restauranger som har buffé. Rangordnade efter hur jag känner just nu.
  1. Filéfrossa på Rådhuskällaren. Oxfilé med bearnaisesås mm.
  2. Fondue på Pers Krog nära Ribban. Feta såser.
  3. Sankt Markus vinkällare vid Hansa. Lyxbuffé
  4. Big bowls temabuffé. Bowling och/eller buffé.
  5. Meze de Falafel n.1 nära lilla torg. Kebab i bufféform. (Endast lunchbuffé)
  6. Spice (på bergsgatan vid möllevångstorget). Många indiska/thai rätter. Lunchbuffé mån-fre, middagsbuffé fre-sön.
  7. Turkisk buffé. Finns två på Möllan. Ankara vid Triangeln och Sultan Palace på Bergsgatan.
  8. Fondue på Elysée vid Hansa. Salladsbuffé ingår.
  9. Fondue på Le Concert vid koncerthuset.
  10. Yamato vid lilla torg. Kinesisk/thai lunchbuffé mån-lör.
  11. Mongolian BBQ på Södra Promenaden. Du plockar, kocken steker.

Följande är dagens lunch på buffé:
Frukostbufféer (jag har endast testat de jag kommenterar)
  • Kalmera (Enklare kall frukost. Kokt ägg, skinka, påläggkorv, gul ost, färskost, brie, röror, fil samt den vanliga utrymmesmaten.
  • 9:an. Verkade överdådig. Läs om mitt besök här.

2 kommentarer:

Siffe sa...

Precis detta jag var ute efter! (skulle precis fråga på KiF) Excellent. Ska ringa runt och höra lite mer :-) Vi har inte ätit ute på lääänge så det börjar bli dax.

Anonym sa...

maste kolla:)